Μπορεί η Mattel να τα ξεκίνησε
και η Nintendo να δημιούργησε το Game and Watch, αλλά η κότα με τα χρυσά αυγά
ήταν η Tiger Electronics. Η Tiger Electronics είναι μια αμερικάνικη εταιρεία
παραγωγής παιχνιδιών, γνωστή για τα handheld LCD παιχνίδια της, τον Furby, τα Giga pets, τα
2-ΧL robot προϊόντα της καθώς και τα ηλεκτρονικά της παιχνίδια όπως το Brain
Warp.
A history lesson της εταιρείας
O Randy Rissman, o Gerald
Rissman και ο Arnold Rissman ίδρυσαν την εταιρεία το 1978. Ξεκίνησαν με
low-tech αντικείμενα όπως ο φωνογράφος αλλά αργότερα ξεκίνησαν να αναπτύσσουν
τα handheld electronic games και τα παιχνίδια εκμάθησης. Εκείνη τη περίοδο δημιούργησαν
το 2-XL Robot (1992) και το K28-Tiger's Talking Learning Computer (1984) τα
οποία κυκλοφόρησαν παγκοσμίως μέσω της K-Mart καθώς και από άλλες μεγάλες
αλυσίδες καταστημάτων. Στη συνέχεια, η Tiger είχε μεγάλη επιτυχία με τα πάρα
πολλά handheld electronics games όπως το Electronic Bowling και με games
βασισμένα σε διάφορα licenses όπως τα Robocop, Terminator και Spiderman. To
1990 είχε γίνει μεγάλο hit το cassette/microphone combo Talkboy (όσοι έχετε δει
τη ταινία του 1992 Home Alone 2:Lost In New York θα το θυμάστε) και στη
συνέχεια ακολούθησε η κυκλοφορία του Brain Warp, του Brain Shift και αργότερα
του Lazer Tag.
1-Το αποτελεσματικό licensing. Κυκλοφορούσαν
τα παιχνίδια τους τη περίοδο που τα συγκεκριμένα franchise ήταν στο top της
επικαιρότητας.
2-Οι χαμηλές τιμές των παιχνιδιών. Οι τιμές κυμαίνονταν το πολύ μέχρι 20$ έκαστο.
2-Οι χαμηλές τιμές των παιχνιδιών. Οι τιμές κυμαίνονταν το πολύ μέχρι 20$ έκαστο.
3-Ο απλός χειρισμός και ο εθισμός λόγω αυτού.
Οι μεγάλοι gamers όπως κι εγώ τα θεωρούσαμε μονοδιάστατα και βαρετά αλλά τα
παιδιά ηλικίας 5-12 ετών τα βρίσκανε απλά και εύκολα στην εκμάθηση σε σχέση με
άλλα videogames της εποχής που θεωρούνταν πιο περίπλοκα και δυσκολότερα στο
χειρισμό.
Το 1994 εισήγαγε στην αγορά τη
νέα σειρά handheld LCD games με την ονομασία Tiger Barcodzz. Αυτά ήταν Barcode
games τα οποία διάβαζαν τα barcodes και στη συνέχεια εμφάνιζαν στατιστικά για
τον χαρακτήρα του παίκτη. Αυτή η σειρά είχε αρκετή επιτυχία στην Ιαπωνία όπου
έφτιαξαν μέχρι και reality shows που αφορούσε gamers που διαγωνιζόντουσαν για
το ποιος θα βρει τα καλύτερα bar codes για να κερδίσει τους υπόλοιπους
διαγωνιζόμενους. Η εταιρεία Tiger έφτιαξε και μια έκδοση του Lights Out
μέσα στο 1995 και το 1997 ένα παιχνίδι με θέμα το ψάρεμα με την ονομασία
Fishing Championship που εμφανισιακά έμοιαζε με καλάμι ψαρέματος.
Standalone handhelds. Δηλαδή;
Ουσιαστικά μιλάμε για μια φορητή κονσόλα που διαθέτει ένα μόνο
παιχνίδι. Κάθε μονάδα διαθέτει μια εκτυπωμένη εικόνα στη κεντρική οθόνη της.
Όταν ξεκινάτε να παίζετε ανάβουν διάφορες στατικές εικόνες ξεχωριστά μπροστά
από την background οι οποίες μπορεί να είναι χαρακτήρες και αντικείμενα σχεδόν
όπως οι εικόνες ενός ψηφιακού ρολογιού. Η Tiger έφτιαξε επίσης και τα wrist
games τα οποία είναι μια μικρότερη έκδοση των LCD games. Τα Tiger's wrist games
λειτουργούσαν κανονικά κι ως ρολόγια χειρός με ξυπνητήρι! Γενικά η εταιρεία
ήταν σχεδόν σαν μονοπώλιο στο χώρο των LCD games. Είχε δημιουργήσει και
handhelds με cartridges, τα Quiz Wiz, R-Zone και τα Game.com. Και οι 3
προσπάθειες απέτυχαν με την 3η να είναι η μεγαλύτερη εμπορική αποτυχία.
Games ή Videogames;
Σαν ultimate retro gamer που
είμαι, θεωρώ ότι αυτά τα handhelds μοιάζουν με videogames αλλά ουσιαστικά
πρόκειται για παιχνίδια. Οκ, μπορεί να είναι πρόγονος των videogames, αλλά αν
τα συγκρίνετε με το Gameboy θα καταλάβετε τι εννοώ.
Σίγουρα αρκετοί από εσάς, ειδικά οι πιο
παλιοί στο χώρο έχετε ή είχατε τέτοιες ''κονσόλες''.
Επειδή η RAM και η ROM μου μπλέκονται
τελευταία μεταξύ τους, μπορείτε να μου πείτε τι είναι; Videogames ή απλά
παιχνίδια;
Αφήστε μου τα σχόλιά σας και εφόσον θέλετε ανεβάστε και photos με τα δικά σας
handhelds.
First posted in Gameworld.gr on 22/2/2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου