Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Guild Wars


Ένα από τα πιο όμορφα MMORPG! Όλα είναι υπερβολικά όμορφα, ονειρικά, αλλά μιλώντας σοβαρά, ο τίτλος δεν είναι καθαρόαιμο δείγμα του είδους. Οι πιο action κατευθύνσεις του όσον αφορά στο μη PVP μέρος και το εκτεταμένο και κεντρικό κομμάτι του PVP δείχνουν ότι η εταιρεία ανάπτυξης, ArenaNet, θέλησε να κάνει κάτι διαφορετικό προκειμένου να προσφέρει πράγματα που δεν τα είχαν δώσει τα τότε υπάρχοντα MMORPG.



Τότε οι μεγάλοι αντίπαλοι του Guild Wars ήταν το Everquest II και το WOW. Η ArenaNet κατάφερε να αντιμετωπίσει με επιτυχία τα προβλήματα που είχαν οι προαναφερόμενοι τίτλοι όπως τα downtime, lag και φυσικά τα queues που παρατηρούνται όταν μπαίνει κανείς σε κάποιους servers ή όταν γίνει respawn το τέρας που πρέπει να σκοτώσει για να ολοκληρώσει κάποιο quest. Τα προβλήματα αυτά δεν υπάρχουν αλλά έχουν ένα αντίτιμο. Το μόνο σημείο όπου μπορείτε να συναντήσετε άλλους παίκτες είναι οι πόλεις που λειτουργούν σαν hub και εκεί μπορεί ο παίκτης να δημιουργήσει την ομάδα με την οποία θα βγει έξω για να πραγματοποιήσει τα όποια quests. Μ'αυτό το τρόπο, ο υπόλοιπος κόσμος λειτουργεί ως instance των άλλων RPG όπου τους όποιους φίλους και κινδύνους θα αντιμετωπίσετε θα το κάνετε μόνοι σας ή με το party σας. Διάφοροι Henchmen που θα συναντήσετε μπορούν να σας βοηθήσουν και να σας συνοδεύσουν σε κάποια quests.




Ναι μεν είναι καλό αυτό γιατί δε χρειάζεται να περιμένει κανείς με τις ώρες να εμφανιστεί κάποιο τέρας για να το σκοτώσει, ενώ ταυτόχρονα δε χρειάζεται να ανησυχεί για το αν θα του κλέψει κάποιος το kill ή αν ένας εχθρός εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι πολεμά κάτι άλλο και του επιτεθεί πισώπλατα. Από την άλλη όμως, όλη αυτή η ησυχία έχει επιπτώσεις στην όλη ατμόσφαιρα του τίτλου. Εγώ προσωπικά ένιωσα ότι ενώ κατέχω το πιο όμορφο MMORPG στα χέρια μου, δεν υπάρχει η αίσθηση της ενότητας και του κατοικημένου σύμπαντος. Μπορεί να γλίτωσα τα παραπάνω, αλλά θα ήθελα να δω τη βοήθεια κάποιου περαστικού ή να αγχωθώ μήπως και μου επιτεθεί κάποιος την ώρα που εισέρχομαι σε εχθρικό έδαφος. Υπάρχουν και θέματα όπως τα μισητά invisible walls που δεν αφήνουν τον παίκτη να κατέβει ή να πέσει από κάποιο λόφο για παράδειγμα, ενώ και τα 8 διαθέσιμα slots για spells είναι πολύ λίγα και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι όταν φεύγεις από την πόλη-hub μπορείς να επιλέξεις μόνο αυτά τα 8 είναι απογοητευτικό.


Το interface του Guild Wars είναι απλό και διευκολύνει αλλά όταν ψάχνεις για ένα σύντροφο στο παράθυρο του διαλόγου εμφανίζεται μόνο το όνομά του και όχι το class και το level καθιστώντας έτσι δύσκολη την επιλογή. Αυτό μπορεί να είναι αρνητικό αλλά σχεδόν κάθε αποστολή- παρά το μικρό μέγεθός της με level cap το 20-είναι πιο συμπαγής και πιο ζωντανή από οποιαδήποτε άλλη και σ'αυτό βοηθάει και το γεγονός ότι όποιο τέρας-εχθρό εξοντώσεις μένει εκεί και δεν εξαφανίζεται το πτώμα του για να γίνει respawn και να τον βρει ο επόμενος.


Ένα από τα κυριότερα ατού του τίτλου ήταν ότι δε χρειαζόταν συνδρομή. 
Μόνο αγορά και σύνδεση στο internet.

Αυτομάτως, ο τίτλος ανέβηκε σε θέση ισχύος και σε αυτό βοηθήσανε και τα υπέροχα γραφικά τα οποία είναι εκπληκτικά, δε βαραίνουν υπερβολικά το σύστημα και δε προκαλούσαν lag. H NCSoft το κατάφερε αυτό με το να επιλέξει να στηριχτεί σε regions (Ασία, Ευρώπη, Αμερική) και όχι σε servers. Επιπλέον, η action και PVP οπτική επέτρεψαν στο τίτλο να έχει ένα σχετικά σταθερό σύστημα μάχης που μπορεί να γίνει εύκολα κτήμα ακόμα και σε αρχάριο του είδους.

Το Guild Wars σας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε αν θα φτιάξετε χαρακτήρα για Roleplaying (από το 0) ή για PVP (αυτόματα ξεκινάς από level 20). Έτσι, αν ο παίκτης βαρέθηκε να περιπλανιέται και θέλει απλά να αναμετρηθεί με άλλους ανθρώπους το παιχνίδι το προσφέρει απλόχερα μέσω των guilds. Κάθε μάχη είχε το αρνητικό και το θετικό αντίκτυπο στη φήμη σας, για παράδειγμα με τη νίκη είχατε πρόσβαση σε αντικείμενα που οι ηττημένοι δεν έχουν.


Ο ηχητικός τομέας συντελεί στην ατμόσφαιρα του τίτλου χωρίς βέβαια να προσεγγίζει τα επικά επίπεδα του WOW ενώ ο χειρισμός κινείται σε καλό επίπεδο αλλά μπορεί να προκαλέσει μια σύγχυση όταν έρχεστε αντιμέτωποι με πολλούς εχθρούς λόγω του διπλού συστήματος κίνησης (mouse & keyboard).


Αν έχετε κουραστεί από τα κλασσικά MMORPG με τα ταξίδια με πόδια ή με άλογο, το lag, τα courier quests, και τις ανεγκέφαλες συμπεριφορές κάποιων παικτών και αναζητάτε καλό σύστημα μάχης και πολύ PVP, το Guild Wars είναι ότι πρέπει για εσάς.


First posted in Gameworld.gr on 2/11/2014

To Guild Wars αναπτύχθηκε από την ArenaNet και κυκλοφόρησε από την NCSOFT στις 26 Απριλίου 2005 για Microsoft Windows και MAC.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου