Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

Black


Οι developers δεν ασχολούνται ιδιαίτερα με την αίσθηση των όπλων αυτών καθαυτών παρά το γεγονός ότι ουσιαστικά αυτά αποτελούν τους πραγματικούς πρωταγωνιστές στα FPS. Εδώ εμφανίζεται το Black της Criterion, το οποίο διατείνεται ότι προσφέρει ακριβώς αυτό, τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα όπλα και την καταστροφή και αποτύπωση της αίσθησης που απορρέει από κάτι τέτοιο. Η ομάδα ανάπτυξης του εξαιρετικού Burnout ακολούθησε περίπου την ίδια συνταγή που έκανε ξεχωριστή τη προαναφερθείσα σειρά racing με έμφαση στην αίσθηση του δυναμισμού που μεταδίδει στον παίκτη μέσω των γραφικών, του ήχου και του χειρισμού.


Το παιχνίδι δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Το σενάριο περιστρέφεται γύρω από μια μυστική στρατιωτική επιχείρηση (τι πρωτότυπο!) αλλά μόλις ξεκινήσει οι εκπλήξεις διαδέχονται η μία την άλλη. Τα γραφικά είναι εκπληκτικά αφού ξεπερνούν ότι άλλο έχει εμφανιστεί στο PS2 μέχρι σήμερα. Η ανωτερότητα αυτή δεν εκδηλώνεται μόνο αισθητικά, αλλά και από άποψη αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον, αφού οτιδήποτε βλέπετε μπροστά σας μπορεί να καταστραφεί ολοσχερώς μέσα σ'ένα κυκεώνα smoke και particle effects. Η αλληλεπίδραση αυτή έχει άμεσο αντίκτυπο στο gameplay όπως αποδείχθηκε και στο παρακάτω παράδειγμα όπου εχθροί στεκόντουσαν στο δεύτερο όροφο ενός κτιρίου και επειδή δυσκολευόμουν να τους πετύχω, γκρέμισα τα θεμέλια του κτιρίου με το rocket launcher με ολέθρια αποτελέσματα!!!


Η απολύτως ρεαλιστική και ικανοποιητική αίσθηση των όπλων γίνεται άμεσα προφανής. Το έντονο ρεαλιστικό κλότσημα των όπλων, ιδιαίτερα σε Magnum και Shotgun, η καταστροφική τους επίδραση στην ακεραιότητα του περιβάλλοντος και ο εκκωφαντικός ήχος που παράγεται από κάθε πυροβολισμό καθιστούν την εμπειρία ανάλογη των καλύτερων action movies από άποψη αίσθησης. Βέβαια, παρόλα τα θετικά που έχει ο τίτλος, το παιχνίδι έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας και το σύστημα checkpoints που έχει είναι αρκετά σκληρό και εκνευριστικό!

Το στοιχείο του action movie τονίζεται ιδιαίτερα από τη δομή των αποστολών η οποία ακολουθεί παρόμοια φιλοσοφία και ο τομέας του storytelling έχει τύχει ιδιαίτερης προσοχής και προσφέρει κάποιες καινοτομίες.


Για εμένα προσωπικά το θεωρώ σαν ένα από τα καλύτερα FPS του PS2 και όχι μόνο. Ο τίτλος καταφέρνει να εμποτίσει τη δράση του είδους με τη διασκέδαση που χαρακτηρίζει τη σειρά Burnout και γι'αυτό πιστεύω πως αναδείχθηκε.

First posted in Gameworld.gr on 8/9/2014

To Black αναπτύχθηκε από την Criterion Games και κυκλοφόρησε από την Electronic Arts στις 24 Φεβρουαρίου 2006 για PlayStation 2 και Xbox.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου