Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Burnout 3: Takedown


Το Burnout 3 δεν τρέφει αυταπάτες για ρεαλισμό και αμέτρητο βάθος. Γνωρίζει καλά τι μπορεί να προσφέρει κι αυτό ακριβώς κάνει. Άλλωστε, η σειρά χαρακτηρίζεται από το ξεκίνημά της όταν η Criterion Games με το πρώτο Burnout πρόσφερε εντυπωσιακές ταχύτητες και εθιστικό gameplay. Όπως και τότε, έτσι και τώρα, το Burnout 3 αποφεύγει πολυπλοκότητες και επικεντρώνεται σε βασικότερους και πιο επιτακτικούς στόχους. Τα πάντα, τα γραφικά, o ήχος, o έλεγχος, η ταχύτητα, τα πολλά game modes, όλα έχουν κοινό παρανομαστή το άριστο gameplay.





Το παιχνίδι δε προσπαθεί να δώσει απελπισμένα κάποιο σενάριο σε ένα είδος που δεν το χρειάζεται και δηλώνει ανοιχτά ότι είναι ένα arcade racing. Το μόνο που θέλετε να κάνετε με το που πιάσετε το DualShock 2 στα χέρια σας είναι να τρέχετε με ιλιγγιώδεις ταχύτητες και να προκαλείτε χάος στο πέρασμά σας! Η δομή που ακολουθεί το παιχνίδι είναι απλή και κλασσική μιας και τοποθετεί τον παίκτη σε μια σειρά αγώνων στους οποίους πρέπει να αποδώσει τα μέγιστα. Στο βασικό τμήμα του παιχνιδιού, το World Tour, θα πρέπει να ταξιδέψετε ανά τον κόσμο συμμετέχοντας σε διάφορα events με στόχο το χρυσό μετάλλιο. Με την επιτυχία ξεκλειδώνονται αυτοκίνητα, πίστες και events. (Θυμίζει λίγο NFS και λογικό είναι αφού η ΕΑ ακολουθεί τη γνωστή επιτυχημένη συνταγή)


Το πρώτο πράγμα που θα σας εντυπωσιάσει στο παιχνίδι είναι η αίσθηση της ταχύτητας που γίνεται αντιληπτή σχεδόν αμέσως. Η δουλειά που έχει γίνει στο τεχνικό τομέα είναι εξαιρετική! Τα πάντα κινούνται σε απίστευτες ταχύτητες και το frame rate παραμένει κλειδωμένο στα 60 fps, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και χωρίς να έχουν γίνει θυσίες στα γραφικά. Τα μοντέλα των αυτοκινήτων μπορεί να έχουν λίγα πολύγωνα και οι λεπτομέρειες στο βάθος της πίστας να είναι ελάχιστες αλλά δε θα σας πειράξει γιατί δε θα προλαβαίνετε να παρατηρείτε αυτά τα ελαττώματα. Η Criterion έχει κινηθεί έξυπνα και έχει καλύψει με διάφορους τρόπους κάποιες από τις αδυναμίες της μηχανής της. Ναι μεν τα textures στα αυτοκίνητα είναι απλοϊκά αλλά είναι ντυμένα με real-time αντανακλάσεις που ξεγελούν και τον πιο δύσπιστο. Επιπλέον, το damage model είναι πολύ ρεαλιστικό και εμπλουτισμένο με κάθε είδους particle effects. Γενικά τα γραφικά θα σας εντυπωσιάσουν και το παιχνίδι φαίνεται εξαρχής πολύ όμορφο.


Τα stages έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο που ευνοούν όπως είναι λογικό τη χρήση του Burnout αλλά σύντομα θα καταλάβετε ότι πάνω απ'όλα μετράει η σωστή και έξυπνη χρήση του. Σε αυτό συμβάλλει και το ΑΙ των αντιπάλων που κινούνται επιθετικά στη πίστα, εκδικούνται με τη πρώτη ευκαιρία το κακό που τους κάνατε προηγουμένως και δε διστάζουν να σας πετάξουν και εκτός δρόμου για να διατηρήσουν τη πρωτιά. Αυτή η επιθετικότητα του ΑΙ βοηθά τον τίτλο να ξεχωρίσει από άλλους παρόμοιους και μετατρέπει τον κάθε αγώνα σε "it's personal" υπόθεση.



Το Crash Mode που είχε κάνει το ντεμπούτο του στο προηγούμενο παιχνίδι επέστρεψε βελτιωμένο. Με αυξημένες δυνατότητες multiplayer και με το νέο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού, το aftertouch, που σας επιτρέπει με το πάτημα του R1 να ελέγξετε το όχημά σας σε slow-motion (αλά Matrix) και να κάνετε ακόμα περισσότερα και εντυπωσιακά τρακαρίσματα η σειρά καταφέρνει και πετυχαίνει το στόχο της, τη διασκέδαση. Επίσης στο Crash Mode μετά από έναν συγκεκριμένο αριθμό συγκρούσεων σας δίνεται η δυνατότητα να ανατινάξετε το αυτοκίνητό σας προκαλώντας ακόμα περισσότερο χάος! Να σημειωθεί ότι το aftertouch ισχύει και για τους κανονικούς αγώνες, στοιχείο που μπορεί να ανατρέψει την έκβαση του αγώνα.


Τα υπόλοιπα τεχνικά μέρη του παιχνιδιού είναι σε υψηλά επίπεδα όπως μας έχει συνηθίσει η ΕΑ άλλωστε. Υπάρχει υποστήριξη για Pro Logic II (αν παίζετε με ηχοσύστημα θα ξετρελαθείτε), 44 τραγούδια που η αλήθεια είναι πως ταιριάζουν πιο πολύ σε τίτλο skate, online δυνατότητες που δεν τις είδαμε ποτέ στην Ελλάδα και γύρω στα 70+ αυτοκίνητα.


Ουσιαστικά, μιλάμε για το απόλυτο racing παιχνίδι και για ένα από τα πιο γρήγορα "ραλάκια" στην ιστορία των videogames! 

First posted in Gameworld.gr on 20/10/2014

To Burnout 3: Takedown αναπτύχθηκε από την Criterion Games
και κυκλοφόρησε από την Electronic Arts
στις 10 Σεπτεμβρίου 2004 για PlayStation 2 και Xbox.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου