Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017

Red Faction


Η THQ και η Volition ένωσαν τις δυνάμεις τους για να επαναπροσδιορίσουν τον όρο “interactive environment” στα FPS. Άραγε το Red Faction αποτέλεσε την απαρχή μιας νέας εποχής για το είδος;

Για πάμε να δούμε τα πράγματα λίγο πιο αναλυτικά. Βαρεθήκατε εκείνους τους ενοχλητικούς τύπους που βρίσκετε συχνά στα 1st person shooters, ξέρετε, αυτούς που κρύβονται σε μικρές κρυψώνες και που με τη βοήθεια ενός sniper rifle έχουν μοναδικό σκοπό της ζωής τους να σας σκοτώσουν με μία και μόνο σφαίρα; Ε, τώρα πια μπορείτε να πάρετε ένα rocket launcher και να καταστρέψετε τη κρυψώνα του ελεύθερου αυτού σκοπευτή –μια για πάντα- και να τον παιδεύσετε για την επόμενη απόπειρα δολοφονίας σας. Το παραπάνω παράδειγμα αποτελεί μια μόνο από τις πολλές δυνατότητες που μου προσέφερε απλόχερα ο τίτλος.
Το Red Faction θυμίζει ταινίες επιστημονικής φαντασίας όπως το Total Recall και οι developers κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα σαγηνευτικό κόσμο που ξεχωρίζει. Έχετε το ρόλο του Parker, ενός ανθρακωρύχου που έφτασε πρόσφατα στον Άρη και εμπλέκεται σε μια επανάσταση που οφείλεται στις επισφαλείς συνθήκες εργασίας στην εταιρία Ultor αλλά και σε ένα μυστηριώδη ιό που σκοτώνει τους ανθρακωρύχους. Αυτό σημαίνει 20 levels γεμάτα δράση που λαμβάνουν χώρα μέσα σε υπόγεια ορυχεία, υποβρυχίως και ακόμα και σε ένα διαστημικό σκάφος.

Η πρώτη και πιο εντυπωσιακή προσφορά του Red Faction είναι το physics engine του κόσμου που υπάρχει στο videogame. H Volition χρησιμοποιεί το επονομαζόμενο σύστημα “Geo-Mod” για να καταστήσει τα πανίσχυρα όπλα, όπως το rocket launcher και τα εκρηκτικά, ικανά να κάνουν ρεαλιστική ζημιά στο περιβάλλον του τίτλου. Το σπασμένο γυαλί, ο ατμός που βγαίνει από ένα σωλήνα, οι φυσαλίδες που επιπλέουν κάτω από το νερό, ή οι σφαίρες που αναπηδούν, όλα κινούνται στο Red Faction με τέτοια λεπτομέρεια που για την εποχή του θα έλεγα «Ναι, όπως και στο πραγματικό κόσμο! Φακ για!», αντιδρώντας στον άνεμο ή στις αλλαγές που δημιουργούνται στο περιβάλλον από τα όπλα. Το πόσα αντικείμενα θα μπορείτε να καταστρέφετε ανά level περιορίζεται μόνο από τα πυρομαχικά που βρίσκετε. Διαφορετικά, είστε σε θέση να ανατινάζετε πράγματα με τη καρδιά σας ( <3 είναι και Αγ.Βαλεντίνου σήμερα και ξέρω ότι είστε αγαπησιάρηδες όσοι με διαβάζετε <3 ).
 
Μπορείτε να ανατινάξετε γέφυρες, υπόγειες διαβάσεις και να καταστρέψετε τοίχους ώστε να αποκαλύψετε ή να δημιουργήσετε μυστικές κρυψώνες κ.ά. Πέρα από αυτό το περίπλοκο σύστημα φυσικής, ο τίτλος περιλαμβάνει άφθονες λεπτομέρειες που του προσθέτουν βάθος και στρατηγική στο gameplay. Για παράδειγμα, το rocket launcher έχει υπέρυθρες ενδείξεις για να μπορείτε να δείτε τους εχθρούς που βρίσκονται πίσω από τοίχους. Επιπλέον, σε μερικά levels υπάρχουν security cameras και οθόνες όπου μπορείτε να μελετήσετε την επόμενή σας κίνηση. Ανάμεσα στα πολλά καινούρια στοιχεία που εισήγαγε ο τίτλος –πέρα από τα κουραστικά loading times- ξεχωρίζουν τα 5 οχήματα που είστε σε θέση να πιλοτάρετε: ένα υποβρύχιο, ένα jeep, ένα τεράστιο εκσκαφτικό μηχάνημα (ότι πρέπει για να γκρεμίζετε τοίχους), ένα μέσο μεταφοράς προσωπικού και ένα ιπτάμενο μαχητικό σκάφος.

Ο τίτλος διαθέτει εκπληκτικά οπτικά εφέ ενώ παράλληλα διατηρεί ένα υψηλό frame rate ακόμα και με όλα αυτά τα ειδικά εφέ που υπάρχουν. Το σύστημα ελέγχου έχει εξαιρετική απόκριση όπως και αυτό του Unreal Tournament, με κάθε όπλο να διαθέτει ένα εναλλακτικό fire mode. Τα ηχητικά εφέ από την άλλη, καθώς και η μουσική, ήταν ψιλοαδιάφορα αλλά το voice acting ήταν αρκετά καλό με καλές ερμηνείες για τα προσωπικά μου γούστα. Για αυτούς που αναζητούν retro multiplayer διασκέδαση, ο τίτλος διαθέτει 11 levels όπου μπορείτε να αναμετρηθείτε με ένα φίλο σας αλλά και με πολλούς CPU αντιπάλους.


Οκ, άνοιξε νέους ορίζοντες στο FPS genre, αλλά δεν έκανε και “παπάδες”. Αν είστε casual gamer θα σας κουράσει με τη δυσκολία του και μπορεί να σας προτρέψει να διακόψετε άμεσα την ενασχόλησή σας μαζί του. Αν είστε πιο hardcore, θα το λατρέψετε.

Το Red Faction αναπτύχθηκε από τη Volition και κυκλοφόρησε το 2001 από την THQ για PlayStation 2, PC και MAC.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου