Τα old school platform games ήταν συνήθως βασισμένα στο jump & run, μέχρι που κυκλοφόρησε το Prince of Persia και πρόσθεσε τη σκέψη και το σχεδιασμό για τη πρόοδο σας στο παιχνίδι. Έτσι, με αφορμή αυτού του γεγονότος, άρχισε να ανθίζει ένα sub-genre του είδους που συνήθως είναι εκνευριστικά δύσκολο αλλά ταυτόχρονα και πρωτότυπο. Ουσιαστικά ανταμείβει τη προσπάθεια κάθε gamer. Τι είναι αυτό; Τα cinematic platformers.
Αν και αυτό το είδος γεννήθηκε από τον πρίγκηπα, κάθε φορά που ακούω τον όρο αυτό, αμέσως στο μυαλό μου έρχεται η εικόνα του Another World.
Κανένα game εκείνης της εποχής δε μπορούσε να συνδυάσει το gripping, και τη τρομερή πλοκή με το πολύ εθιστικό action-based gameplay.
Η μαγεία που διαθέτει ο τίτλος όμως, ακόμη και σήμερα, κρύβεται αλλού.
Αν προσπαθήσετε να εξηγήσετε την ιστορία και το gameplay του τίτλου σε κάποιον που δε γνωρίζει καν την ύπαρξή του, αυτό το άτομο θα δυσκολευτεί να χωνέψει ότι όλα αυτά δένουν τόσο καλά, γιατί στη τελική, ο τίτλος είναι ένα platformer.
Πώς να περιγράψει κανείς μια ιστορία η οποία αφορά μια περίεργη φυλή εξωγήινων, έχει διάφορες ανατροπές και στιγμές που αναδεικνύονται συναισθήματα που αφορούν φιλία και συγκίνηση; Και όλα αυτά χωρίς το παραμικρό διάλογο; Ούτε καν text! Πώς μπορεί να είναι συγκινητικό και με πλοκή αυτό το videogame; Κι όμως.
Το Another World είναι διάσημο για το ποικίλο gameplay που διαθέτει. Ειδικά για την εποχή του, είχε το πιο πλούσιο gameplay από όλα τα platform games της εποχής. Η δημιουργικότητα που πλαισιώνει το τίτλο είναι πραγματικά το κάτι άλλο με original, απαιτητικό σύστημα μάχης, διάφορα puzzles, χρονικά περιθώρια κτλ. Κι όλα αυτά πραγματοποιούνται με τη χρήση των πλήκτρων κατεύθυνσης και 2 επιπλέον κουμπιών!
Ο Eric Chahi είναι ένας τρομερός video game designer. Είναι πραγματικά απίστευτο ότι μόνο ένας άνθρωπος κρύβεται σχεδόν πίσω από αυτό το εκπληκτικό αριστούργημα. Το όραμα του Chahi, η φαντασία του και το ταλέντο του είναι πραγματικά αυτά που κρύβονται πίσω από το Another World.
Είναι ολίγον τι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι το 1991 -πάνω που ξεκίνησε η νέα VGA technique- το Another World μας ταξίδεψε στο μέλλον με τα ωραία γραφικά και τα απίστευτα backgrounds με τα μοναδικά τοπία και χρώματα. Τι να πρωτοπώ και για τα full-screen cut scenes; Απίστευτα! Ακόμη και σήμερα, πιάνω τον εαυτό μου να νοσταλγεί το πρώτο level, μόνο και μόνο για να δω το πρωταγωνιστή μας, Lester, να έρχεται αντιμέτωπος με έναν τεράστιο εξωγήινο αρκούδο!
Το αρνητικό όμως που έχει ο τίτλος είναι ότι δεν συνιστάται σε gamers που δεν αντέχουν καμία μορφή trial-and-error. Αυτοί θα εκνευριστούν αμέσως καθώς το Another World είναι γεμάτο με τέτοια. Ειδικά σ'ένα σημείο όπου ο Lester πρέπει να περάσει από ολόκληρο αποχετευτικό σύστημα (όχι του Βυζαντίου που έλεγε και ο Κατακουζινός), αν χάσετε, πρέπει να ξεκινήσετε το σημείο πάλι από την αρχή! (εκτός εάν είστε τυχεροί και τα καταφέρετε με τη πρώτη- δε παίζει με τίποτα) Αλλά έτσι είναι και η ίδια η ζωή. Αν δε κάνεις λάθος, πώς θα μάθεις το σωστό; Άρα, αν είστε ανυπόμονος gamer, διαλέξτε κάτι άλλο.
Γενικά το Another World είναι ένα μοναδικό φαινόμενο. Μια μινιμαλιστική ιδέα ενός δημιουργού η οποία ήταν ένα πραγματικό επίτευγμα στο τομέα του gameplay αλλά και με κινηματογραφικότητα που άνοιξε νέους ορίζοντες στο είδος. Σήμερα, καθώς κοιτάζω πίσω στο χρόνο το Another World, απορώ πως συνέλαβε την ιδέα ο δημιουργός. Εξωπραγματικό!
To Another World αναπτύχθηκε από τον Éric Chahi και κυκλοφόρησε το 1991 από την Delphine Software για Amiga, Atari ST, Apple IIGS και DOS.
First posted in Gameworld.gr on 9/4/2016
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου