Δε ξέρω πώς και γιατί, αλλά συνήθως το 2D platform genre καταφέρνει και μας εκπλήσσει από το πουθενά με ξαφνικές κυκλοφορίες όπως το Skullmonkeys, Heart of Darkness και Oddworld. Αλλά η αλήθεια είναι ότι μετά από τη κυκλοφορία 3D τίτλων στην αγορά, έπρεπε κι αυτά να ακολουθήσουν τον 3D τρόπο.
Η Interplay, γνωστή για το διεστραμμένο χιούμορ και τη φαντασία που διαθέτουν οι τίτλοι της, με εξέπληξε ευχάριστα με τη κυκλοφορία του Wild 9, το οποίο καθυστέρησε αρκετά μέχρι να το δω επιτέλους στα ράφια των καταστημάτων. Όπως και να χει, ο τίτλος ακόμα και σήμερα μου θυμίζει πόσο ωραία και διασκεδαστικά ήταν τα platform games.
To Wild 9 είναι ολίγον τι... κάπως. Η πλοκή ακολουθεί γνωστές οδούς. Είστε ο Wex Major, αρχηγός μιας αντίστασης με τη κωδική ονομασία Wild 9. Αντιστέκεστε ενάντια στον Karn, έναν απαισιότατο τύραννο ο οποίος εξαπέλυσε μια ομάδα από Shocktroopers και κατέστρεψε τη βάση σας και σαν μην έφτανε αυτό, απήγαγε και τους 8 συντρόφους σας. Ο μοναδικός σας φίλος είναι ο B'Angus, ένα περίεργο πλασματάκι το οποίο σας δίνει διάφορα tips κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς σας. Ο πρωταγωνιστής μας τώρα πρέπει να τους σώσει, να εξοντώσει τον Karn και να προσέξει τα μικρά γλοιώδη πράσινα πλάσματα που τριγυρνούν από δω κι από κει.
Ενώ τα περισσότερα 2D platform games απαιτούν λίγο παραπάνω ικανότητες πέρα από jump ή/και shooting, το Wild 9 προσθέτει ένα νέο χαρακτηριστικό, το βασανισμό! Μάλιστα, για να λύσετε κάποια puzzles θα χρειαστεί να γίνετε εντελώς κάφρος και να βασανίσετε τους κακόμοιρους εχθρούς σας! Yay!
Το κύριο όπλο σας είναι το Rig, ένα μηχανικό γάντι που έχετε στο χέρι σας. Πατώντας το τετράγωνο, το Rig εξαπολύει μια περίεργη electro-beam την οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για διάφορες ενέργειες. Η πιο συνήθης και ταυτόχρονα πρωτότυπη είναι η αρπαγή διαφόρων εχθρών –θυμίζει έντονα Ghostbusters- και στη συνέχεια το κοπάνημά τους δεξιά και αριστερά μέχρι να εκραγούν. Very nice. Η χαρά βέβαια του συγκεκριμένου τίτλου είναι όταν αρχίζετε να ψάχνετε νέους τρόπους βασανιστηρίων και εξολόθρευσης των αντιπάλων σας. Θα τους κοπανάτε δεξιά και αριστερά ή θα τους πετάξετε στο κενό; Ή μήπως καλύτερα να τους ωθήσετε σε έλικες; Ή θα τους πετάξετε πάνω σε καρφιά για να σχηματίσετε μια γέφυρα και να περάσετε από πάνω τους;
Εννοείται πως το Rig έχει κι άλλες χρήσεις. Θα το χρησιμοποιήσετε ως γάντζο για να περάσετε απέναντι, θα κουβαλήσετε αντικείμενα για να λύσετε puzzles αλλά να θυμάστε ότι διαθέτει ένα power meter το οποίο μειώνεται όσο το χρησιμοποιείτε αλλά φορτίζει όταν δεν είναι ενεργό. Να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή σ’αυτό μη τυχόν και ξεμείνετε σε κάποιο κενό κατά τη διάρκεια ενός άλματος.
Σε γενικές γραμμές, το gameplay θυμίζει λίγο EarthWorm Jim 2, καθώς κάθε level απαιτεί και διαφορετικές ικανότητες. Υπάρχουν levels όπου κυνηγάτε αντιπάλους με ένα σκάφος τύπου Jet Rider (θρυλικό game κι αυτό) ή πηδάτε από τη κορυφή ενός σωλήνα και προσπαθείτε να αποφύγετε διάφορα εμπόδια μέχρι να εξολοθρεύσετε το boss που σας περιμένει στο τέλος του. Μοιάζουν λίγο εκτός τόπου και χρόνου ώρες ώρες, αλλά δίνουν μια ποικιλία στο gameplay.
Στα γραφικά τώρα. Θεσπέσια. Ο τρόπος που βγαίνει η ακτίνα από το Rig είναι απίστευτος και το animation του Wex και των εχθρών εξαιρετικό. Είναι 2D ο τρόπος που παίζετε καθώς μετακινείτε τον χαρακτήρα σας δεξιά και αριστερά αλλά υπάρχουν στιγμές ψευτο-3D που δίνουν άλλο χαρακτήρα στον οπτικό τομέα. Τα backgrounds είναι προσεγμένα και με αρκετές λεπτομέρειες και τo level design έχει αρκετό ενδιαφέρον.
Αλλά, υπάρχουν όπως πάντα και αρνητικά σημεία όπως παρατήρησε το έμπειρο μωβ μάτι μου –παρόλο που δεν έχω καν ανάλυση mega pixel. Ενώ το Rig είναι διασκεδαστικό και προσθέτει αρκετά στο Wild 9, ο πυρήνας του τίτλου είναι κατά κόρον βασικό platform gaming. Πηδάτε πάνω από αντιπάλους, σε κινούμενες πλατφόρμες και συλλέγετε gears (τα αντίστοιχα Mario coins) για να αποκτήσετε continues και γενικά από ένα σημείο και μετά καταντά επαναλαμβανόμενο, ακόμα και η χρήση του Rig.
Αυτό όμως που με απογοήτευσε περισσότερο απ’όλα ήταν η έλλειψη FMV. Οι τίτλοι του PSX κυκλοφορούν σε CD, που σημαίνει ότι θα μπορούσαν κάλλιστα να βάλουν εκπληκτικά FMV’s για να δέσουν την ιστορία και τα levels μεταξύ τους. Χωρίς αυτά, κατάφεραν απλά να μας αφήσουν μπερδεμένους για το τι συμβαίνει και το τι πρέπει να κάνουμε σε κάθε επίπεδο. Στον ηχητικό τομέα, το soundtrack από τα Tommy Tallarico studios είναι άψογο και τα εφέ του γαντιού και των εκρήξεων είναι αρκετά καλά αλλά θα μπορούσαν σίγουρα να προσθέσουν διάλογο και όχι απλά ένα “Cool!” και “Wex-ellent!” κάθε φορά που αρπάζετε κάποιο power-up. Αν είχε δοθεί μεγαλύτερη προσοχή σε αυτούς τους τομείς, θα μιλάγαμε για αριστούργημα. Να φανταστείτε ότι όταν ολοκλήρωσα το τίτλο, δεν έβγαλα κανένα νόημα στο τέλος που είδα το ένα και μοναδικό FMV διάρκειας 20” (αν θυμάμαι καλά).
Αλλά οκ, δε θα θάψω το τίτλο γι’αυτό. Το Wild 9 έχει πλάκα και αξίζει να ασχοληθείτε μαζί του. Έχει αρκετά καλά στοιχεία που θα κάνουν ακόμα κι εμένα, ένα αναίσθητο robot, να θέλει να χαμογελάσει.
To Wild 9 σχεδιάστηκε από τον David Perry, αναπτύχθηκε από την Shiny Entertainment και κυκλοφόρησε από την Interplay Entertainment αποκλειστικά για PlayStation το 1998.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου