Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2019

Dino Crisis


Ο κλώνος του Resident Evil είδε για πρώτη φορά το φως της ημέρας στο PlayStation της Sony στις 29 Οκτωβρίου 1999 και ήταν έτη φωτός μακριά από τους τίτλους που ήθελε να ασχοληθεί ο μέσος PC gamer εκείνη την εποχή. Η φράση "εκτός τόπου και χρόνου" μπορεί να επινοήθηκε για τέτοιες περιπτώσεις. Το Dino Crisis όμως δεν είναι κακό και παρόλο που διαθέτει μερικά χτυπητά λάθη, αυτά τα μειονεκτήματα συχνά καλύπτονται από ένα ελκυστικό σενάριο και ρυθμό που θυμίζει B-movie. Mε αφορμή το χαμό που επικρατεί στο internet με μια ομάδα προγραμματιστών που προσπαθούν να το κάνουν remake -γιατί η Capcom σκέφτεται μόνο τρόπους για να φάει τα χρήματά μας- είπα να κάνω ένα retrospective review για το θρυλικό και ταυτόχρονα cult τίτλο.

Περίεργα πράγματα συμβαίνουν τελευταία στη μυστική στρατιωτική βάση στο νησί Ibis και κυκλοφορούν έντονες φήμες ότι ο υποτιθέμενα νεκρός επιστήμονας Edwark Kirk είναι επικεφαλής ενός περίεργου πειράματος που έχει να κάνει με μια νέα επαναστατική τεχνολογία ενέργειας. Έτσι, μια ομάδα ειδικών πρακτόρων διεισδύει στις εγκαταστάσεις του νησιού και εσείς έχετε στον έλεγχό σας τη Regina, το πιο hot μέλος της ομάδας. Όπως είναι αναμενόμενο σε τίτλους αυτού του είδους κάτι έχει πάει στραβά και τα πράγματα δεν εξελίσσονται σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο της ομάδας. Ο πράκτορας τηλεπικοινωνιών εξαφανίζεται και σας αφήνει αποκομμένους από τον υπόλοιπο κόσμο, καθώς διάφορα ερπετά που τον έσκασαν μάλλον από το Jurassic Park έκαναν ένα μακάβριο τσιμπούσι/πάρτι στη βάση και καταβρόχθισαν ό,τι είχε σφυγμό. Τώρα, σαν Regina πρέπει να ανακαλύψετε τι έχει συμβεί, να εντοπίσετε αυτόν τον μυστηριώδη Kirk και να βγείτε ζωντανοί. Pop corn και αναψυκτικό κανείς; 


Οκ, για μερικούς εκεί έξω αυτά ακούγονται (βασικά διαβάζονται) αρκετά κωμικοτραγικά αλλά μέσα στο περιορισμένο περιεχόμενο του Dino Crisis είναι πειστικά. Η αίσθηση της απομόνωσης καθώς σέρνεστε από ερημωμένους διαδρόμους σε κατεστραμμένα γραφεία φτιάχνει μια τρομακτική ατμόσφαιρα με τον ήχο να προσθέτει extra πόντους στη γενική αίσθηση αναστάτωσης και ανησυχίας. Ο σταθερός παφλασμός των κυμάτων στην κοντινή ακρογιαλιά όταν βρίσκεστε στην πίσω αυλή της βάσης θα σας κάνει σίγουρα να νιώσετε άβολα και όταν βρεθείτε μέσα, ο συνδυασμός του ανατριχιαστικού soundtrack με την απόλυτη ησυχία καθώς και ο αναπάντεχος ήχος ενός ξυσίματος κάποιου ουκ ολίγου μικρού νυχιού στο σκοτάδι θα καταφέρει να σας βάλει στο mood.


Δια χειρός Shinji Mikami, οι κατάλληλες συνθήκες για ένα survival-horror τίτλο είναι αξεπέραστες. Υπάρχει μια ατμόσφαιρα με το κουτάλι. Μπορεί να πολεμήσετε με κάποιους δεινόσαυρους εκτός οθόνης μερικές φορές, αλλά μερικές δραματικές πινελιές όπως η θρυλική σκηνή με τον T-Rex που σπάει με το κεφάλι του ένα παράθυρο καθώς και κάποιες πιο έμμεσες εκφράσεις, όπως ένας διάδρομος που τον λούζει το σεληνόφως, κάνουν τις fixed γωνίες υποφερτές για τους casual gamers. Σίγουρα, υπάρχουν και κάποια άλλα προβλήματα τα οποία σίγουρα δεν γίνεται να αγνοηθούν.


Παρόλο που το σενάριο ωθεί τη Regina να προχωράει μέσα από επιδέξια τοποθετημένες μάχες και γρίφους, κανένα από αυτά τα δυο στοιχεία δεν είναι το ίδιο ικανοποιητικό όπως αυτά της σειράς Residen Evil. Για να αφανίσετε μια για πάντα όλους αυτούς τους κομψόγναθους και πτεροδάκτυλους, αρκεί να πατάτε βασικά πλήκτρα ενώ οι γρίφοι είναι απλά χάσιμο χρόνου για κάποιον που ξέρει την απάντηση στην ερώτηση "Αν το αυτοκίνητο πιάνει τα 80km/h πόση ώρα χρειάζεται για να φτάσει στα 80km". Όλα αυτά συνήθως ταιριάζουν με τη λογική του Dino Crisis αν και μερικές φορές θα αναρωτηθείτε με το πόσο γελοίο είναι να χρησιμοποιείτε χρωματιστά τουβλάκια για να ευθυγραμμιστούν κάποιοι σωλήνες και ένα σύστημα με keycard που σας λέει πως να σπάσετε τον κώδικά του! Οκιντοκι;! Μυστική βάση με δεινόσαυρους και περίεργα πειράματα αλλά ο μικρός Γιαννάκης που μόλις έμαθε να μιλάει μπήκε μέσα ανενόχλητος...


Στον οπτικό τομέα, η διαφορά από PlayStation σε PC και Dreamcast είναι ελάχιστη με τη μοναδική εμφανή διαφορά στο γεγονός ότι δεν υπάρχει καθόλου pixel-ιασμα στα δυο τελευταία λόγω ιπποδύναμης. Οι χαρακτήρες είναι όμορφα σχεδιασμένοι (για την εποχή) και τα cut-scenes αξιόλογα παρόλο που δεν υπάρχει lip-sync. Τα FMV είναι πανέμορφα και σίγουρα κλέβουν την παράσταση από το πρώτο εισαγωγικό βίντεο. Το κείμενο που εμφανίζεται στο κάτω μέρος της οθόνης μερικές φορές δεν μπορεί να διαβαστεί και τυχαίνει στην οθόνη του χάρτη να είναι κάπως ακαταλαβίστικη που το "S" που υποδεικνύει τα save spots να φαίνεται απλά σαν δυο pixels. Αυτό σίγουρα αποτελεί πρόβλημα ειδικά σε ένα τίτλο αυτού του είδους όπου μπορείτε να σώσετε την πρόοδο σας σε συγκεκριμένα σημεία. Ο χειρισμός δεν είναι καθόλου περίπλοκος καθώς όλες οι κινήσεις πραγματοποιούνται εύκολα με το μόνο μικρό μειονέκτημα ότι από αλλαγή σε αλλαγή των προκαθορισμένων προοπτικών της κάμερας μπορεί να χορέψετε λίγο σαν τον αξέχαστο Michael Jackson.


 In conclusion, το Dino Crisis είναι σίγουρα ένας τίτλος που θα σας χαρίσει μια πολύ καλή εμπειρία η οποία είναι αρκετά εθιστική και αποτελεί ουσιαστικά μια από τις καλύτερες εμφανίσεις δεινοσαύρων στις οθόνες μας.




Το Dino Crisis αναπτύχθηκε και κυκλοφόρησε από την Capcom αρχικά στο PlayStation το 1999 και αργότερα, το 2000 στο Dreamcast και στα PC.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου